Sunday, July 20, 2014

Zaman kebangkitan umat Islam

-us Zawawi kuliah Suboh 20-Jul-2014

Keadaan umat Islam kini semakin meruncing

Di Palestin, ujian umat di sana amat besar, bertarung dgn yahudi.
  • Perlu diperbetulkan perkataan "israel laknatullah" kpd "yahudi laknatullah". Kerana israel itu merujuk kpd Nabi Yaakub sebagai hamba Allah.

Imam Al-Ghazali mengatakan "ugama itu perlu menjadi teras".
  • Sesuatu yg tidak ada teras, maka ianya akan hancur.
  • Sesuatu yg tidak ada tuan (ketua) akan dikuasai oleh org lain.

4 peringkat kehidupan manusia:
  1. an-nubuwwah - selama 23 tahun adalah pembentukan watak,& negara
  2. khulafa ar-rashidin
  3. sistem raja Islam
    • Kerajaan Umayyah mengiasai keseluruhan
    • Kerajaan Abbasiah menguasai hingga ke benua Afrika, sempadan India. Hingga ke Anadalusia (Sepanyol) diketuai oleh Zaid bin Ziad, hinggalah 700 tahun. Dlm tempoh itu kristian dan yahudi boleh hidup dgn aman di bawah pemerintahan kerajaan Islam. Namun apbl yahudi memerintah, dunia menjadi huru-hara.
  4. 3 Mac 1924 - kejatuhan sistem khalifah Islamiah, bermulanya zaman umat Islam berada dlm kelemahan
    • Selepas itu akan ada negara-negara Islam yg kecil. Kata Rasulullah, jarak antara zaman itu adalah 1,400 tahun. Kini tahun 1435H.

- Kajian mendapati Amerika sedang memfokuskan kpd negara yg memiliki umat Islam yg minoriti. Punulis2 barat mendapati fokus perlu diberikan kpd negara spt ini kerana kebangkitan Islam di sana akan cepat membangkitkan semangat, bingkas bangun. Berbanding sebuah negara yg majoritinya Islam.
  • Di Perancis dipasangkan (iklan) banner di belakang bas, selamat dtg Ramadhan. Di sebuah negara yg bukan Islam, semangat dan cinta Islam amat kuat. Berbanding di negara2 arab, kecintaan terhadap Islam tidak nampak kesatuannya, dan kualitinya.
    • Sebagai contoh, tiada semangat utk membantu rakyat Palestin yg kini diserang yahudi (tentera israel).

- Kajian org yahudi terhadap umat Islam mendapati org Islam cepat bangun kerana:
(1) adanya syariat Islam
(2) bilangan umat islam yg ramai, 1/5 penduduk dunia adalah Islam.
  • di Malaysia kelahiran bayi perempuan mengatasi bayi lelaki, namun di Palestin keadaannya terbalik.
  • Keadaan di Palestin memeningkan israel kerana tentangan terhadap mereka tidak pernah pudar/berhenti. Ada saja serangan.
  • Kajian dr org yahudi adalah serangan perlu ditumpukan kpd kilang mujahidin (spt negara yg akan melahirkan para pejuang Islam).
(3) kekayaan hasil bumi yg ada
  • Minyak dtgnya dr negara Islam. Terbukti apbl pengeluaran minyak dr negara Islam terganggu, maka keadaan dunia jadi huru-hara.
(4) sejarah yg umat Islam ada
  • Kaum yahudi mempunyai sejarah yg buruk, berbanding sejarah umat Islam. Sejarah yahudi adalah spt ditukarkan menjadi kera.
(5) Janji Allah
  • Pelbagai fakta sejarah diputarbelitkan utk melenyapkan fakta kekuasaan, kecerlangan kerajaan Islam.
  • Kerajaan Melaka menjadi maju di bwh kerajaan Uthmaniah. Dr thn 1400 selepas bertapaknya Islam di Melaka hingga Melaka menjadi sebuah kerajaan yg maju yg akhirnya berjaya menjadi negeri/pusat perdagangan di Asia ketika itu, kira2 100 tahun kemudiannya (thn 1500. Kristian mula menjejak kaki dan berperang dgn Melaka pd thn 1509 (11 September 1509) dgn kedatangan Portugis yg ketika itu diperintah oleh Emmanuel dan kejatuhan kerajaan Melaka pd thn 1511. Melaka ketika itu diperintah oleh sultan Mahmud Shah dan dibantu oleh bendahara seri maharaja Tun Mutahir. Portugis menjajah Melaka selama 130 thn hingga 1641) . Namun sejarah diputarbelitkan bhw Melaka maju akibat dr perdagangan rempahnya, tidak dikaitkan dgn pemerintahan Islam ketika itu.
  • Rujukan di muzium Turkey mendapati bukti2 pengiktarafan kerajan Islam hingga British menghantar ufti kpd kerajaan Islam, sebagai tanda pengiktirafan kpd kerajaan Islam.

Sabda Rasulullah, suatu hari nanti Madinah akan lengang, sementara BaitulMuqaddis akan menjadi tempat tumpuan.
  • Dari hadis ini, org yahudi amat takut kerana pusat kerajaan Islam akan berpusat di BaitulMaqdis. Bermakna mereka ajan hilang kuasa dan akan mati. Org yahudi amat takutkan kematian.
  • Dlm hadis yg lain, Rasulullah mengatakan, akan berlaku di Jamratul Aqabah pembunuhan yg sangat besar dimusim haji (yg dicetuskan oleh yahudi).
  • Kini para jemaah haji diasingkan mengikut khemah, asrama, negara, etc. Inilah bibit2 perbecahan dan permusuhan yg akan menjadi wabak kpd umat Islam, hingga menyebabkan perpecahan dan pergaduhan. Keadaan yg biasa dilihat kini adalah sesuatu kumpulan jemaah haji tidak menyukai kumpulan jemaah haji yg lain dlm byk hal, contohnya perangai, rupa, kemudahan. Jika ada jemaah asing yg menumpang/terlanggar maka semacam hendak bergaduh jadinya.

- Akan lahir seorg pemimpin tentera Islam berserban hitam bernama Syuib bin Soleh yg akan memimpin dan berbaiah dgn Muhammad bin Abdullah, dr kaum bani Quraisy.
  • Ditafsirkan bhw Syuib akan lahir di Afghanistan, tempat di mana para pejuang Mujahidin dilahir/dilatih menjadi tentera Islam yg berkualiti.
  • Disebabkan ini jugalah Amerika dan yahudi berperang dgn negara2 teluk termasuk Afghanistan utk memastikan tiada pejuang Mujahidin dilahirkan.
  • Rakyat Afghanistan yg berbapa nama Soleh pula berlumba-lumba menamakan bayi lelaki mereka Syuib.

Kumpulan tentera hitam ini akan bergerak menuju ke Syam. Mereka akan bergerak dr Madinah ke Mekah dan ke Syam dan membuka pusat pemerintahan di BaitulMuqaddis.

Latar belakang kerajaan Syiah di Syria kini:
  • Syria sebelum zaman hafis al-assad adalah di bwh Islam yg berpegang kpd ahli sunnah wal jamaah. Hingga apbl seorg pemimpin negara hendak dilaktik, mesti mendapat persetujuan dari para ulamak terlebih dahulu.
  • Hafis al-Assad ingin menjadi pemimpin Syria, namun dia tidak mendapat persetujuan dr golongan ulamak kerana hafis mengamalkan ajaran Syiah. Oleh kerana tidak mendapat persetujuan ulamak, hafis berpakat dgn Amerika utk mendpt persetujuan dan bantuan. Akhirnya para ulamak ketika itu dipenjarakan, dibunuh. Kini Syria diperintah oleh anak hafis ie Basyar yg lebih kejam dr bapanya. Amerika dan yahudi tidak ambil kisah di Syria kerana selagi basyar memerintah, Islam tidak akan bangkit di sana. Begitu juga di negara2 teluk yg dikuasai Syiah spt Iran, Iraq.

Kebangkitan Islam
  • Kini kita berada dlm kitaran ke2 Islam, ie selepas dr 1,400 tahun yg ditafsirkan dr hadis Nabi, iaitulah zaman kebangkitan Islam. Bila imam Al-Mahdi memerintah pada ketika itu tiada yg tidak Islam dan tidak ada yg miskin. Menunjukkan bhw betapa rahmatnya pemerintahan Islam.

Kejadiah tembakan kapal terbang MH17 menunjukkan umat Islam tiada ketua, yg menyebabkan tiadanya pasukan utk menjaga marwah Islam.

No comments: